Friday, October 29, 2010

entahlah

entahlah....
rasa macam bersalah pula..orang lain yang punya angkara, orang lain pula terkena tempiasnya...aku memang tak suka menyimpan setiap rasa yang kurasa...marah, sedih, gembira, kecewa, bahagia...namun aku juga tak mampu membenci..hatiku pernah berkata..biarkanlah..terimalah dirimu seperti dirimu..punya banyak kekurangan dan kelemahan...
entahlah...
haruskah aku memohon kata maaf kepada mereka yang tak bersalah? aku cuma mahu berhati-hati dengan mereka..bukan niatku untuk memutuskan hubungan kita sebagai teman di alam maya ini..aku cuma ingin mengambil jalan selamat untuk diriku..dan sesungguhnya aku tahu bahawa sikapku ini bererti aku seolah-olah memusuhi semua orang....
entahlah...
perlukah aku menoleh kembali kepada jejak-jejak yang kita tinggalkan di ruang maya ini...aku sebenarnya tak mahu memusuhi sesiapa..biarpun aku dibenci atau dicerca di belakangku..namun darah panas keturunan 'lanun' yang mengalir dalam tubuhnya mungkin menjadikan aku cepat panas dan mudah melenting...aku tak suka mengganggu hidup orang lain dan aku bermohon agar hidupku juga akan tenang tanpa gangguan....
entahlah...
berilah aku sedikit masa untuk mengembalikan rasa panas ini kepada keadaan biasa....

No comments:

Post a Comment