Saturday, December 10, 2011

someone like you

mungkin kita tak pernah melafazkannya..namun dari tutur kata dan bicaramu aku tahu yang engkau juga ada perasaan itu..tapi itulah seperti kata orang...sudah bukan jodohmu...maka kita tidak lagi seperti waktu-waktu dahulu..apa yang aku kesalkan hanyalah satu..kau berikan aku harapan, dan akhirnya kau bawa harapan itu bersama orang lain...namun aku tidak menyesal kerana melepaskan kau pergi..memang ada hikmah di sebaliknya..melalui fb aku melihat gambar-gambar perkahwinanmu..dan aku tidak merasa apa-apa rasa terkilan dan seumpamanya..memang aku bukan pilihanmu dan aku bersyukur sekali...dan pilihanmu itu nampaknya memang sesuai sekali denganmu...
seperti pohon-pohon kelapa ini....
aku masih mampu berdiri walaupun sering dibadai ribut...
aku juga tak takut berumah di tepi pantai.....
Dan seandainya kau tahu bahawa aku tidakpun merasa kecewa, cuma hanya mahu mengungkapkan rasa...biarlah aku bebas dari segala rasa kecewa dan dendam..biarlah aku bebas meneruskan hari-hari mendatang..biarlah..dan biarlah aku dengan caraku sendiri dan sesungguhnya aku bahagia begini...

Aku adalah diriku...aku masih punya rasa dan janganlah engkau merasa gembira kerana meninggalkan aku...!
tintarasa-effie, Felda Lasah, 11 Disember 2011...hidup ini terlalu singkat untuk kita lalui dan laluilah dengan perasaan bersyukur...dan hargailah setiap detik yang telah kita tinggalkan....
 
My sweetheart....

No comments:

Post a Comment