Tuesday, December 6, 2011

Aku dan kenangan...

bergambar di hari raya
Kenangan indah....zaman sekolah rendah...pergi sekolah ramai2 lalu ikut bukit, naik bukit, turun bukit, lalu pula kolam ikan...dalam kolam ikan inilah duit belanja adik aku jatuh...jalan melenggang sangat..akibatnya duit yg dibungkus dalam sapu tangan jatuh...hehe..pernah sekali kuih lepat labu yang jadi bekal aku jatuh dan terseret sama dengan aku-aku sekali menggelongsor turun bukit...tinggallah separuh..separuh lagi dah kena pasir...masa sekolah rendah juga aku ada geng...geng anak peneroka dengan geng anak pegawai...bukan ramaipun anak pegawai tapi berlagak...geng aku diketuai oleh nuar..siap main nyorok2 dalam hutan lalang mengendap geng satu lagi nak berlawan...hahaha...seronok sungguh!!
Aku dalam darjah 5
bergambar di kedai gambar bersama adik
dan 2 orang kakak

Kenangan indah di sekolah menengah....sekolah dekat dengan rumah, jadi tidaklah berjalan jauh...masa tingkatan 2 aku sudah dilantik menjadi pengawas sekolah....cikgunya mantan pengarah pelajaran perak....dapat cikgu disiplin yang tegas dan garang..tapi aku seronok..banyak tunjuk ajar yang diberikan...masa tingkatan 5 aku dikenali sebagai pengawas sombong...mungkin sebab aku susah untuk tersenyum..tapi seronok sebab ramai yang takut...hehe
Kenangan paling indah semasa aku di tingkatan 6, sekarang disebut pra-Universiti...masa itu aku duduk di asrama sebab sekolahnya jauh dari rumah...kena ke bandar lain..lagipun tak ada transport...di sinilah aku kenali ramai kawan dari tempat2 yang berlainan...ada dari kuala kangsar, sungai siput, gerik, lenggong, malah sampai ke pengkalan hulu/keroh...siap bagi gelaran lagi, kalau dari cegar galah kami gelar chicago, dari karai kami gelar karachi dan macam2 gelaran lagi...sebab aku datang dari felda lasah, mereka gelar dari black area...hehe...macam-macam..seronok kerana duduk di asrama...
di dewan asrama smckk

jangan marah yer kawan2...picture ni memang sempoi

Kenangan indah sewaktu di universiti...jumpa lebih ramai kawan...macam2 perangai pelik yang tak pernah aku sangkakan akan aku temui...baru aku sedar betapa dunia ini penuh dengan pelbagai cabaran...tahun pertama aku menjadi freshie yang sangat baik...ikut kumpulan 'dakwah'..pernah juga ikut buat demonstrasi...bersyukur kerana tidak tertangkap dan dikenakan tindakan...tahun ke-2 aku dah mula menjauhkan diri sedikit demi sedikit daripada kumpulan tadi sebab bimbang kena 'kick'..ada seorang kawan aku dari ipoh yang kena buang kerana gagal disebabkan asyik 'berkumpulan'....dan tahun-tahun seterusnya aku menjadi lebih kuat dan mandiri...adalah kawan2 yang baik sampai sekarang...tetapi kebanyakannya lost in action!!



Kenangan di zaman sudah bekerja.......paling banyak...suka dan duka menjadirencah dalam kehidupan................terlalu banyak untuk diceritakan...






No comments:

Post a Comment