Friday, December 9, 2011

Bukan aku tak cinta...

sunggguh benarlah kata orang..kalau hati berkata sayang dan mulut berkata benci itulah tandanya cinta..benarkah? dan aku pernah membenci seseorang sehingga dia menjauhkan diri lalu pergi..
.....sungguh jauh dikau pergi..berpisah untuk selamanya...tiada lagi senyum mesra dan gurau senda...ingin kuturut bersama..apa daya ku takterdaya...

entahlah..memang aku tak suka dia..apa yang hendak aku katakan lagi..sudahlah..memang dia bukan jodohku...dan kini aku bahagia dengan caraku sendiri..kata orang kalau ada seseorang yang mampu memahami..mudah juga kita nak menghilangkan stress..boleh juga jadi tempat mengadu susah dan senang..begitu kata mereka...

aku cuma inginkan sebuah kehidupan yang sederhana dan bahagia...kekayaan bukan dambaan yang utama..hanya ketenangan yang dicari..dan juga peneman untuk hari-hari tua nanti..

semakin kita fikirkan semakin sempit pula rasanya jalan untuk menuju kebahagiaan itu..hanya jalan menuju kemusnahan yang terbentang luas..tidak perlu dicari..hanya menunggu sahaja mangsanya..andai tersilap langkah maka buruklah padahnya!!

....kumeniti awan yang kelabu..kutempuhi lorong yang berliku..mencari sinar yang menerangi..kegelapanku..kupercaya pasti suatu masa..sang mentari kan menyinar jua...

No comments:

Post a Comment