Thursday, January 12, 2012

hampa hatiku...

Benarkah telah kautemui pendamping dirimu? atau masih adakah ruang untukku bertahta di hatimu? aku tahu kau tak mungkin memilih diriku kerana antara kita terlalu banyak halangannya...jarak dan waktu memisahkan untuk menjalani kehidupan ini sendiri...bukan aku ingin memaksamu dalam membuat pilihan..namun jauh di sudut hatiku aku berharap agar kau memilih diriku..dan aku akhirnya sedar bahawa antara kita tidak akan ada jalan seiring ke alam rumah tangga..dan aku juga sedar di akhirnya nanti aku harus menjalani sisa-sisa kehidupan ini sendiri....

sendiri..mungkin lebih baik begini..tak peduli apa kata hati...biarpun..aku berendam air mata..namun takkan aku memaksa..dirimu..di sisiku....
mengapa? sebuah pertanyaan yang sering bermain di benakku...setiap kali akan adanya kekecewaan bertamu...namun di akhirnya aku sedar siapalah aku untuk bertanyakan soalan itu...mungkin kau tak pernah merasa kecewa dan hampa..dan kerana itu kau tak akan faham apa yang aku rasai...
bukan aku...kalau aku masih mengharapkan kehadiranmu..itu bukan diriku...hanya pada-MU tempat aku mengadu...KAU tenangkanlah hatiku dalam meniti sisa-sisa hidupku...dan ketika aku bersujud pada-MU aku sedar betapa kerdilnya diriku...dan aku tidak layak untuk bertanyakan soalan mengapa itu? namun aku hanyalah manusia biasa yang sering melakukan kekhilafan...ampunilah aku YA ALLAH!! kerana merasa kecewa atas kekalutan jiwa yang melanda....
.....jangan kau hampakan aku aduhai hati...

No comments:

Post a Comment