Thursday, February 2, 2012

1 Februari...

semalam 1 Februari...semalam juga adalah hari ulang tahun kelahiranku..walaupun tiada majlis istimewa, namun dengan ucapan dari kawan2 di FB dan HP..terasa juga istimewanya hari semalam..teringat lagu kumpulan Alleycats...sekuntum mawar merah di bulan Februari...tapi dah terlupa liriknya..
dan masih kuingat juga berpuluh tahun dulu..hari ini begitu istimewa kerana akan datang kad ucapan istimewa daripada orang yang istimewa juga..tetapi kini orang itu mungkin sudah melupakan aku...tak mengapalah..aku juga tidak mengharapkan kehadiran kad ucapan istimewa itu lagi...akupun sebenarnya sudah letih menanti dan menanti..I'm so tired now..jadi apa yang kuharapkan pada hari istimewa ini hanyalah kesihatan yang baik dan berpanjangan...juga usia yang panjang jika diizikan oleh-Nya...
setahun lagi usiaku bertambah..pada usia sebegini banyak pengalaman hidup yang dirasa dan menambahkan lagi kematangan minda dan rasa..aku juga berdoa agar Allah mengurniakan usia yang panjang serta kesihatan yang baik buat kedua-dua ibu dan ayahku...tanpa mereka maka tiadalah aku di dunia ini..sesungguhnya ayah dan ibulah yang telah banyak berkorban demi hidup kita di dunia ini...
Dan sememangnya aku letih untuk menanti sesuatu yang tidak pasti...
dan ketika ini aku bahagia seadanya...aku masih punya ayah dan ibu...aku juga punya ramai adik-beradik..anak2 saudara..dan itulah kebahagiaan yang kurasakan...

dan lagu ini juga mengingatkan aku pada seseorang...hanya ingatan tidak lebih dari itu...seseorang yang pernah menghuni hati ini..setiap kali tibanya bulan Februari ingatan itu akan muncul kembali tanpa diundang...dan aku tidak mahu mencuba menghilangkan ingatan itu..cukuplah hanya sebuah ingatan...yang masih tinggal walaupun aku sudah melupakan sebahagiannya...entahlah..

No comments:

Post a Comment